Twoja szkoła gitary Warszawa i okolice !

Laboratorium Gitary

Welcome

Jak rozwijać swoją kreatywność?

Masz już jakąś wiedzę na temat pentatoniki i całkiem nieźle radzisz sobie z nią technicznie? Teraz czas na to żeby zacząć improwizować. Próbuj, bez tego nigdy nie zaczniesz. Nie obawiaj się pomyłek i próbuj trzymać się skali, którą masz już ograną. Nie bój się grać we wszystkich pozycjach na gryfie i daj się ponieść temu co siedzi w Twojej głowie. Pamiętaj, improwizacja to nie tylko dobrze ograne skale. To również wyrażanie siebie i swoich emocji. Poniżej podkład do improwizacji po pentatonice a-moll, skali bluesowej a-moll lub skalach modalnych z tonacji C-dur. Improwizacja, to bardzo przyjemna część nauki gry na gitarze.

Pentatonika, dlaczego warto umieć dobrze grać tę skalę?

Pentatonika to jedna z najbardziej uniwersalnych skal. Pojawia się w każdym rodzaju muzyki rozrywkowej i nie tylko. Niezależnie od tego czy chcesz grać muzykę rockową, bluesa czy interesuje Cię improwizacja jazzowa, powinieneś poznać tę skalę.

Pentatonikę molową i durową można grać na gitarze w wielu pozycjach. Na początku jednak najlepiej skoncentrować się na jednej pozycji, opanować ją w różnych kombinacjach rytmicznych i melodycznych i dopiero potem dokładać sobie kolejne pozycje aż będziemy potrafić grać swobodnie przez cały gryf.

CZYTAJ DALEJ

Czy czytanie nut jest trudne?

A czy przeczytanie książki sprawia Ci trudność? Odpowiedź jest raczej oczywista. Wszystko staje się łatwe w momencie kiedy tego się nauczymy. Zanim zacząłeś czytać pierwsze książki, musiałeś nauczyć się pojedynczych liter, potem łączyć je w sylaby, zdania i wreszcie dłuższe teksty. Tak samo sprawa wygląda w przypadku nut. Na początku trzeba nauczyć się konkretnych dźwięków. Gdzie leżą na pięciolini i (w przypadku gitary) gdzie leżą na gryfie. Ważne jest to żeby nie narzucić sobie zbyt szybkiego tempa nauki. Lepiej zapamiętać kilka dźwięków i dobrze je sobie utrwalić i powoli dorzucać kolejne, poznając przy tym nowe utwory. Tutaj sprawdzi się dobry program nauczania z utworami dobranymi w taki sposób, że każdy kolejny będzie zawierał małą ilość nowych dla Ciebie dźwięków. Poza wysokością dźwięku w nutach zapisujemy również czas jego trwania. Pozwalają na to określone wartości rytmiczne. Nie jest to trudne, ponieważ wartości rytmicznych nie ma dużo i na pewno szybko się ich nauczysz.

CZYTAJ DALEJ

Czy można samodzielnie nauczyć się grać na gitarze?

Jest to pytanie, które zadaje sobie dużo osób w dobie wielu dostępnych aplikacji, samouczków i innych tego typu udogodnień. Na pewno samodzielna praca z instrumentem jest bardzo ważna i ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o rozwój gitarzysty. Trzeba jednak pamiętać, że zwłaszcza na początku nauki uczeń może popełniać nieświadomie błędy, które wprawne oko nauczyciela wychwyci. To bardzo ważne, ponieważ zdecydowanie trudniej jest oduczyć się złych nawyków niż od razu nauczyć się grać prawidłowo.

CZYTAJ DALEJ

Jaka gitara najlepsza na początek?

Wiele osób zastanawia się nad tym od jakiej gitary zacząć. Żeby odpowiedzieć dokładnie na to pytanie, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników.

Po pierwsze, ważny jest rozmiar gitary. O ile w przypadku osoby dorosłej zazwyczaj jest to gitara o pełnym rozmiarze, tak już w przypadku młodszych adeptów gitary jest kilka możliwości. Można wybrać wielkość gitary sugerując się wiekiem osoby, dla której będzie przeznaczona. Jest to pewna wskazówka, ale oczywiście jest to indywidualna sprawa i wielkość gitary dobiera się do indywidualnych predyspozycji początkującego gitarzysty.

CZYTAJ DALEJ